zaterdag 3 maart 2012

Doelen voor 2012 - februari

En dan is er alweer een maand voorbij. Tijd om even stil te staan bij het behalen van mijn doelen voor 2012. Nog steeds heb ik geen enkel doel volledig kunnen afvinken, maar ik ben op de goede weg. De stand is echter nog steeds 0 down, 10 to go.

1. Een lifter meenemen
De sneeuw is vertrokken en komt, hoop ik, niet meer terug dit voorjaar. Toch nemen mensen zich blijkbaar nog steeds niet voor om wat meer langs de kant van de weg te gaan staan om hun reisdoel te bereiken. Voor ik me dit als doel stelde, groeiden ze overal bij bosjes en reed ik ze altijd voorbij met het gevoel dat ik ze toch eigenlijk liever had meegenomen. Het wachten blijft op het juiste moment.

2. Afvallen tot onder de 90 kilo
Met dit doel ben ik totaal niet bezig geweest de afgelopen maand.

3. Vier doubleurs of minder halen in mijn mentorklas
Van de twaalf doubleurs van vorige maand zijn er gelukkig alweer een paar bijgetrokken, de teller staat op tien, dus in de buurt van de vier zit ik nog lang niet. Nu veel met steunlessen en andere studie-ondersteunende activiteiten geprobeerd om de score de goede kant op te krijgen. Het resultaat zullen we de komende maand moeten zien.

4. Minimaal 11.000 euro voor Roemenië verzamelen
De tussenstand is ruim 2500 euro, maar deze maand zullen de knaken binnen gaan stromen. Komende week is de loterij, waarvoor BBA Tours gisteren zomaar nog even twee dagtochtjes naar Parijs aanbood als extra prijzen! 30 maart is de vastenactie: gesponsord 24 uur lang niet eten op school, moet ons ook minimaal 3000 euro kunnen opleveren voor ons project!

5. Een serieuze stap verder zetten in het schrijven van toneel
Intussen is mij gevraagd om na te denken over het bewerken van Roald Dahls briljante boek Sjakie en de chocoladefabriek tot een kindermusical van ongeveer vijf kwartier. Dat is precies de stap die ik in mijn eerste logje over mijn doelen beschreven heb. Het boek heb ik meteen aangeschaft en dat ben ik nu aan het lezen om over een geschikte scène-indeling na te kunnen gaan denken.

6. Tien sterren bij elkaar eten
Gisteren had ik een zakelijk dinertje in het kader van de oprichting van mijn nieuwe bedrijf, waarover spoedig meer. Natuurlijk greep ik de gelegenheid aan om hiervoor een sterrenzaak te kiezen en wel die bij mij thuis om de hoek ligt: Bretelli. Een ster erbij in mijn lijstje zet de tussenstand op drie sterren. Een uitgebreid verslag van deze geweldige avond leest u hier natuurlijk snel!

7. Tien meergangendiners maken voor minimaal vier personen met bijpassende wijnen
Op dit log heeft u kunnen lezen over mijn onderzoek naar kreeft. Dat ging gepaard met een driegangendiner voor vier personen met bijpassende wijnen. Alle gerechten zijn buitengewoon goed gelukt en ook de wijnen die ik had uitgezocht, pasten prima bij de diverse gangen. Vandaag gaat er een datumprikker rond voor een tweede, of niet Elise?

8. Minimaal zes landen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
Ik was slechts in Berlijn en Duitsland stond al op mijn repertoire. Helaas geen verandering hier dus.

9. Een zuivere tenor-C zingen
Dit is eerste doel waarvan ik zelf denk dat het geen haalbare kaart is voor dit jaar, omdat ik eenvoudigweg niet geloof dat die C erop zit. Natuurlijk blijf ik uitgebreid trainen en vooral de conditie van mijn stem op zo’n peil brengen dat ik hoge tonen lang aan kan houden en vaak achter elkaar kan zingen, maar in deze geloof ik niet meer zo.

10. Op tv komen
Van Met het mes op tafel heb ik niks meer gehoord. Vorige maand zei ik wel dat ik nog iets anders aan het regelen was. Dat ging over opnames van Topchef. Die zijn inmiddels achter de rug. Helaas kom ik slechts af en toe in beeld en werden alle vragen over de gerechten die ons werden voorgeschoteld aan Ramona gesteld. 29 maart wordt deze aflevering uitgezonden op RTL 5. Dan streep ik dit doel wel af als gehaald, maar ik blijf mijn best doen om ook een keer met tekst in beeld te komen dit jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten