vrijdag 30 december 2011

Groot Levend Monopoly

Sinds twee jaar is het een traditie dat ik tussen Kerst en oud en nieuw samen met mijn beste vriendin elk afzonderlijk een lijstje opstel van tien doelen die we ons stellen voor het komende jaar. Daarvan moet volgend jaar rond dezelfde tijd de helft behaald zijn. Na het eerste jaar stonden er keurig vijf doelen afgevinkt. Doordat ik een jaar lang geen lifters heb zien staan, ik nog steeds te zwaar ben om parachute te springen, ik verhuizen niet meer zo noodzakelijk acht als voorheen en het gat in mijn hand groter is dan het bedrag dat ik op mijn spaarrekening wilde hebben staan, kom ik nu tot de conclusie dat ik maar één schamel vinkje kan zetten. Negen onbehaalde doelen. Dat moet in 2012 beter! Begin januari zal ik de tien te behalen doelen voor 2012 hier posten, waarna ik tweewekelijks updates zal geven. Eén van de doelen zal ik in dit verhaal echter al met jullie delen.

Toen ik studeerde (eigenlijk stammen alle bezopen plannen die tegenwoordig tot uitvoering komen uit die periode), bespraken wij al regelmatig het groot levend Monopoly. De regels daarvan waren als volgt.

* Vertrek op de afgesproken datum zo vroeg mogelijk vanaf station Nijmegen CS en maak voor vertrek een foto van de Metro van die dag als bewijs dat alle foto’s daarna van dezelfde datum zijn.

* Doe, in willekeurige volgorde, ALLE straten aan van het Monopolybord en maak een foto van jezelf bij een straatnaambord. Brink en Dorpsstraat mogen afkomstig zijn uit eender welke stad of dorp.

* Bonuspunten kun je verdienen door creatief om te gaan met zaken als elektriciteitsbedrijf, stations, algemeen fonds en vrij parkeren.

* Het groepje dat ’s avonds als eerste terug is in Nijmegen met alle verplichte bewijsfoto’s wint.

Helaas is het er nooit van gekomen dit bizarre plan ten uitvoer te brengen. Hoewel, helaas… dan was er nu natuurlijk geen reden om het alsnog een keer te doen! Ergens in 2012 gaat het dan toch eindelijk gebeuren: Groot Levend Monopoly! En schroom vooral niet jezelf uit te nodigen om mee te doen aan dit spelletje. Vind ik maar één andere deelnemer, dan wordt het gewoon een leuk dagje uit. Worden het er meer, dan kan het oorspronkelijke wedstrijdelement behouden blijven. Het begin- en eindpunt hoeft natuurlijk niet per se Nijmegen te zijn!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd welke tijd je gaat neerzetten:-) Nu helaas zonder ov-kaart...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geniaal idee Ruud!

    BeantwoordenVerwijderen