maandag 2 april 2012

Doelen 2012 - maart

Maart is ook alweer voorbij en na drie maanden is slechts één van de tien doelen behaald. Het moet nu toch een beetje gaan opschieten. Laten we eens kijken hoe het met de vorderingen staat:

1. Een lifter meenemen
Dit wil al jaren niet vlotten. En nu mijn auto zijn slijtagegrens bijna gepasseerd is, en hij alleen nog maar van losse onderdelen aan elkaar hangt, moet ik maar eens op zoek naar een nieuwe. En deze keer ECHT een nieuwe. Niet meer van die oude roestbakken, maar gewoon een auto waar ik minimaal twintig jaar mee vooruit kan. Wellicht helpt dat wel bij de zoektocht naar lifters. Waarschijnlijk sprongen ze bij de blik op mijn huidige vehikel steevast in de struiken om uit beeld te verdwijnen.

2. Afvallen tot onder de 90 kilo
Vorige maand zei ik dat ik met dit doel totaal niet bezig ben geweest in februari. Een angstvallige blik op de weegschaal deed me, voor de zoveelste keer, beseffen dat het weer tijd is om hier iets aan te doen. En aangezien het toch ook een doel was, begin ik daar nu maar mee. Ik eet nu alweer een week koolhydraat vrij en ren me te barsten. Ik haat hardlopen en sport in het algemeen, maar goed... het doel heiligt de middelen.

3. Vier doubleurs of minder halen in mijn mentorklas
Ik schreef iets over steunlessen en studiesteungroepen. Het resultaat mag er zijn. Nu wil ik zeker niet claimen dat dat slechts mijn verdienste is, want de betreffende leerlingen hebben keihard gewerkt om mijn doel te bereiken. Bleven er in januari nog twaalf zitten en in februari nog tien, inmiddels zijn we opgeklommen tot de zeven doubleurs, die grotendeels nog volop mogelijkheden hebben. In april moet dit doel dus behaald zijn!

4. Minimaal 11.000 euro voor Roemenië verzamelen
We hielden een loterij voor ons project. De opbrengst daarvan was ruim 1900 euro. Afgelopen vrijdag organiseerden we daarbovenop ook nog eens onze jaarlijkse vastenactie. Hoewel het resultaat in vergelijking met voorgaande jaren teleurstellend genoemd mag worden, tikken ook deze 1400 euro mooi aan. De totaalstand tot nu toe is dus ruim 5600 euro, wat betekent dat we over de helft zijn in het behalen van mijn doel. Deze maand staat er een sponsorloop op het programma die wordt georganiseerd door de leerlingen die meereizen en hun oude basisschool.

5. Een serieuze stap verder zetten in het schrijven van toneel
Voor doel vijf is er niks veranderd. Leuke opmerking erbij is wel dat ik momenteel druk aan het werk ben met het schrijven van de liedteksten van de musical Arthur van Stichting Muziektheater Nessarose. Weer een heel andere discipline, en een grote uitdaging, maar wel erg leuk.

6. Tien sterren bij elkaar eten
Nog steeds sta ik op drie sterren, maar 14 april komt daar weer een ster bij. Ik heb een afspraak met een collega na de zomer twee sterren te eten en met mijn beste vriendin om in het najaar een keer drie sterren te gaan eten. Nog eentje extra en dit doel is behaald.

7. Tien meergangendiners maken voor minimaal vier personen met bijpassende wijnen
Geen nieuwe diners georganiseerd, wel diverse plannen voor de nabije toekomst.

8. Minimaal zes landen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
Ik boekte Boedapest voor in de meivakantie. Ik boekte India en Nepal voor in de zomervakantie. Ik maakte afspraken om in de herfstvakantie naar Marokko te gaan. Wellicht ga ik tussen Roemenië en India nog wel even naar Ierland. In dat geval zou de teller door al deze landen op vijf komen te staan. Als ik dan met kerst nog iets leuks verzinnen, moet ook dit een haalbare kaart zijn.

9. Een zuivere tenor-C zingen
Hoewel het vooruitgaat, zie ik dit doel nog steeds niet slagen dit jaar.

10. Op tv komen
Donderdag was ik op televisie. Ik kwam gewoon drie seconden voorbijgewaaid. Eigenlijk nog iets meer zelfs, maar dat is alleen voor mensen die mij aan mijn handen herkennen. Ik probeer nog wel om ook met tekst op tv te komen, maar voor nu: CHECK!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten