woensdag 25 januari 2012

Weet je wat ik vind?

Ik vind dat schoolkantines alleen gezonde voeding mogen verstrekken. Ik vind niet dat gewelddadige games verboden moeten worden. Ik weet niet of ik vind dat veroordeelde pedofielen moeten verhuizen na hun vrijlating. Ik vind dat sites die anorexia stimuleren verboden moeten worden. Ik vind niet dat alle kinderen lid moeten worden van een sportvereniging. Ik vind dat werkgevers informatie van profielsites als Hyves en Facebook gewoon mogen gebruiken in sollicitatieprocedures. Ik weet niet of ik vind dat Nederland weg moet uit Afghanistan. Ik vind niet dat alle EU-lidstaten dezelfde taal moeten spreken. Wel vind ik dat we de euro gewoon moeten houden. Het zou prettig zijn als er een totaal rookverbod komt in de horeca, maar ik denk dat ik niet vind dat dat moet. Ik vind dat zwakbegaafde mensen geen kinderen mogen krijgen. En ik denk dat dat ik het best een goed idee zou vinden om het Suikerfeest een officiële feestdag te maken in Nederland. Winkeliers mogen geen wapen gebruiken om zich te verdedigen en doping moet in de sport worden toegestaan. Plastische chirurgie die niet medisch noodzakelijk is, hoeft van mij niet te worden verboden en scholen hoeven van mij geen gratis condooms te verspreiden. Hoogopgeleide vrouwen die niet willen werken, moeten al hun studiekosten terugbetalen. Idem voor hoogopgeleide mannen. Laten we de hypotheekrenteaftrek maar afschaffen.
Zo. Dat is weer genoeg controversiële praat voor deze morgen. Overigens vond ik al deze dingen vóór de kerstvakantie ook al en hebben de leerlingen van V5 me in de debatten nergens van overtuigd. Dat ligt echter meer aan mijn standvastigheid dan aan hun debatteerkwaliteiten, want die is, op wat ontbrekend vuur na, helemaal zo slecht niet!

2 opmerkingen:

  1. Ik mis je mening over pannenkoeken en dat vind ik echt belachelijk, Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja... leerlingen hebben zich tijdens de debatten niet gebogen over het vraagstuk wat de functie van pannenkoeken is...

      Verwijderen