zaterdag 4 februari 2012

Doelen voor 2012 - januari

Na mijn doelen voor 2012 bekend gemaakt te hebben, ga ik hier maandelijkse updates geven over de stand van zaken. Als er vijf van de tien slagen, dan mag ik spreken van een goed jaar. De huidige stand is 0 down, 10 to go.

1. Een lifter meenemen
Januari is niet de maand voor lifters. Zomerse avonturiers die op de bonnefooi hun weg proberen af te leggen zijn in de sneeuw ver te zoeken. Dit doel blijft waarschijnlijk nog een tijdje onbehaald.

2. Afvallen tot onder de 90 kilo
Voorlopig staat ook deze op een laag pitje. Ik ben weer begonnen met fanatiek sporten, maar hardlopen krijg ik niet gedaan als het buiten -10 is. Daarbij zit ik met mijn werk. We stonden vorige week namelijk niet voor niks te staken in Utrecht. De werkdruk is zo hoog dat serieus afvallen voor mij beperkt blijft tot de zomervakantie. In werkweken kom ik zo laat thuis en moet ik nog zo veel doen dat verantwoord koken en boodschappen doen me helemáál de nacht in laat werken. Ik heb wel de schade van december gewogen en die valt mee. Dit doel moet een haalbare kaart zijn.

3. Vier doubleurs of minder halen in mijn mentorklas
Juist. Na rapport één was mijn mentorklas de beste havo-4-klas. Nu zijn we een rapport verder en heb ik de slechtste. Twaalf doubleurs op dit moment van de dertig. Komende week ga ik dus de nodige en spreekwoordelijke schoppen onder de konten uitdelen en de week erna ga ik daar de ouders bij betrekken. Even hard werken dus: dit vind ik één van de belangrijkste doelen in het rijtje.

4. Minimaal 11.000 euro voor Roemenië verzamelen
We hebben heel wat acties verzonnen en op dit moment is de tussenstand 2425 euro. In maart komt er een grote loterij die ons maximaal 5000 euro kan opleveren en in april organiseren we onze jaarlijkse vastenactie. Die schat ik in op drie- tot vierduizend euro. Verder houden we een benefietconcert, een sponsorloop en gaan we binnenkort een dag gesponsord werken bij Severinus. Er is een actie geweest om mijn haar eraf te krijgen voor geld, maar die is gelukkig doodgebloed.

5. Een serieuze stap verder zetten in het schrijven van toneel
Hiervoor is het momenteel ook nog te druk omdat ik een stuk aan het regisseren ben en ik voor twee stukken aan het repeteren ben. Hier zal ik in de zomervakantie wel een beginnetje aan gaan maken. Daarbij ben ik van zins binnen nu en enkele maanden een bedrijf op te richten met diverse talige producten, waar scripts ook deel van uitmaken.

6. Tien sterren bij elkaar eten
Een van de weinige doelen waarvoor ik ook echt dingen heb gedaan deze maand. 21 januari at ik bij Da Vinci in Maasbracht, zoals u hier ook allemaal heeft kunnen lezen. Twee sterren gehad, nog acht te gaan. Iedereen blijft overigens welkom zichzelf uit te nodigen mij hierbij te helpen.

7. Tien meergangendiners maken voor minimaal vier personen met bijpassende wijnen
Oefening heb ik heel wat gehad. Ik heb onderzoek gedaan naar en geëxperimenteerd met paling, aalbessen en aardappelen. Voor drie van deze diners zijn de afspraken wel gemaakt in de nabije toekomst, dus ook met dit doel gaat het de goede kant op.

8. Minimaal zes landen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
Deze maand begon in Italië, maar dat was natuurlijk geen nieuw land. Met carnaval ga ik naar Berlijn, dus ook dat levert niks op. Voor de meivakantie denk ik aan Boedapest, waardoor de teller op één zou kunnen komen te staan. Dat wordt afstand afleggen deze zomer, of ook de herst- en kerstvakantie gebruiken voor dit doel.

9. Een zuivere tenor-C zingen
Gisteren had ik zangles. Zuivere hoge bessen zaten erop, maar verder nog niet. Wel kon ik ineens Die unstillbare Gier van Graf von Krolock uit Tanz der Vampire fatsoenlijk zingen. Een dijk van een auditienummer op mijn lijstje, maar nog niet die C.

10. Op tv komen
De meeste televisiespelletjes nemen geen nieuwe kandidaten meer aan. Dat maakt dit doel een beetje problematisch. Alleen Met het mes op tafel neemt nog mensen aan, dus daarvoor heb ik me aangemeld. Verder heb ik wel een ideetje voor februari of maart, maar dat hou ik nog even voor me, voor anderen me voor zijn. Daarover meer in het verhaal over februari.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten