woensdag 2 mei 2012

Doelen 2012 - april

Er is alweer een maand voorbij! Een maand zonder vakantie. Amper tijd om te werken aan deze doelen. Hoe staat het ermee?

1. Een lifter meenemen
Het enige doel waarvoor ik niks hoef te doen. Dat me moet komen aanwaaien. En het gebeurt niet! Maar over een week komt mijn nieuwe auto! Misschien was het tot nu toe zo dat lifters die mijn auto aan zagen komen snel in de bosjes sprongen, omdat ze dat wel héél ver vonden gaan! Vanaf volgende week staan ze er met tientallen tegelijk en mag ik gaan kiezen wie ik mee wil nemen! Ik heb deze maand wel een oud-leerling die met een zware tas aan het zeulen was een lift áángeboden, maar dat telt niet.

2. Afvallen tot onder de 90 kilo
Vorige maand een goed begin gemaakt, maar zonder vakanties is dit onhaalbaar. Werken op een middelbare school brengt een druk met zich mee die, door mij althans, niet te combineren is met gezond eten en ook nog eens veel sporten.

3. Vier doubleurs of minder halen in mijn mentorklas
Dit blijft de goede kant op gaan. Vorige maand zeven, nu zes. Nog twee minder en dit doel is gehaald. Na de vakantie begint mijn laatste offensief en begin ik met de mensen met slechte rapporten aan een streng inhaalprogramma om de cijfers op het laatste moment toch nog op het juiste peil te krijgen!

4. Minimaal 11.000 euro voor Roemenië verzamelen
Dit doel gaat fantastisch! Deze maand stond in het teken van de sponsorloop. Twee van onze leerlingen hebben zeer actief met basisschool ´t Smelleken in Valkenswaard samengewerkt om kinderen rondjes te laten lopen en zich daarvoor te laten sponsoren. Deze actie heeft meer dan VIERDUIZEND euro opgeleverd. De totaalstand is momenteel 10.100 euro! Over een week gaan we helpen bij een sponsorloop in samenwerking met Severinus in Eindhoven. Wellicht komen daarbij nog wat kleine acties, maar de 11.000 euro liggen binnen bereik.

5. Een serieuze stap verder zetten in het schrijven van toneel
Het toneelscript dat ik heb bewerkt is afgelopen week met veel succes uitgevoerd. Het doel voert echter een stapje verder. Van Stichting Muziektheater Nessarose heb ik inmiddels officieel de opdracht voor het script van Charlie binnen. In de zomer ga ik daaraan schrijven, zodat in september de repetities kunnen beginnen.

6. Tien sterren bij elkaar eten
Dit gaat ook als een trein. Nadat ik afgelopen maand heb gegeten bij ´t Amsterdammertje in Loenen aan de Vecht (wat écht een aanrader is), heb ik al vier sterren verzameld. Afspraken voor meer sterren staan echter al gepland. Dit moet makkelijk gaan lukken.

7. Tien meergangendiners maken voor minimaal vier personen met bijpassende wijnen
Afgelopen weekend heb ik geoefend voor het gastronomische diner voor Roemenië. Met twee koks weliswaar, maar toch telt deze generale repetitie mee. Ook met Pasen heb ik een mooi diner met de juiste wijnen gemaakt wat de stand voor dit doel op drie brengt.

8. Minimaal zes landen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
Morgen vertrek ik naar Hongarije. Dat wordt land één voor dit jaar.

9. Een zuivere tenor-C zingen
Deze maand heb ik vooral geoefend op één lied en intentie en niet op hoogte. Geen vorderingen dus.

10. Op tv komen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten