vrijdag 13 juli 2012

Waarom keek die man nou in De Telegraaf?

Toen ik net op SG Were Di werkte, had ik al snel een bijnaam. Leerlingen noemden mij Mikey. Géén idee had ik van de oorsprong van die naam. Tot ik per ongeluk langs Discovery Channel zapte en daar een aflevering zag van Orange County Choppers. Een van de celebs uit dit best vermakelijke programma was Mikey Teutul, het zoontje van de baas. De stukjes vielen op hun plaats. Stevig mannetje, lang donkerblond krullend haar, klein brilletje: deze man was de bron van mijn bijnaam.


Ik zal toegeven dat ik niet erg blij was met deze man die mij imiteerde op televisie. Een keer ben ik, verkleed in een OCC-T-shirt met carnaval de kroegen in gegaan, maar niemand herkende mij als Mikey. Toen was ik helemaal klaar met hem.

Enige tijd geleden keek ik wat oude afleveringen van Topchef terug. Het was een seizoen waarin culinair recensenten en tijdschriftredacteuren als deskundigen hun oordeel gaven over gerechten. In één van de afleveringen dacht ik even mezelf het beeld in zien te wandelen. Stevig mannetje, lang donkerblond krullend haar, klein brilletje: Mikey als deskundige?


Het bleek Felix Wilbrink te zijn, culinair recensent bij De Telegraaf. Iemand met wie ik me eerder zou willen vergelijken dan met Orange County Mikey. Een slechtere gedachte die ik had was: 'Wellicht kan ik hier nog ooit eens gebruik van maken...' Een dikke maand geleden liep ik hem toevallig in het echt tegen het lijf op Taste of Amsterdam. In het echt lijkt hij een stuk minder op mij dan op de foto's.

Nu terug naar de hoofdvraag! In dit stukje schreef ik hoe de eigenaar van het restaurant schrok en druk in De Telegraaf begon te bladeren. Ik denk dat deze man mij 'herkend' heeft en even wilde controleren of ik het wel echt was. Wat zijn uitkomst was weet ik niet, maar het eten werd na dit incidentje wel een stuk beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten