maandag 4 juni 2012

Doelen 2012 - mei

Nog één maand en dit jaar is alweer voor de helft voorbij. Dat betekent dat ongeveer tweeënhalf doel behaald moet zijn. Ik denk dat ik heel aardig op schema zit.

1. Een lifter meenemen
Ik ben heel trots op mijn mooie nieuwe auto, maar het is niet bepaald een liftermagneet. Nog steeds, ook niet tijdens de prachtige dagen die we de afgelopen weken hebben beleefd, heb ik geen enkele gelegenheid gehad een lifter mee te nemen. Binnenkort zit ik alweer vijf weken in het buitenland, dus weinig kans voor dit doel de komende tijd.

2. Afvallen tot onder de 90 kilo
Over dit doel zeg ik maar gewoon helemaal niks. Ofwel: in augustus begin ik.

3. Vier doubleurs of minder halen in mijn mentorklas
De huidige stand is zes doubleurs in mijn klas, nog hetzelfde als een maand geleden dus en we hebben nog slechts een toetsweek te gaan. Ik heb echter goede hoop! Voor geen van de leerlingen die er slecht voorstaan, is het een onhaalbare kaart geworden.

4. Minimaal 11.000 euro voor Roemenië verzamelen
Vorige maand had ik het over Severinus. De exacte opbrengst heb ik nog niet in beeld, maar met wat daarvan binnen is gekomen, wat extra donaties van allerlei kanten en de opbrengst van ons benefietdiner voor Roemenië (waarover ik zeker nog een uitgebreide log zal schrijven), kan ik melden dat we de 11.000 euro ruimschoots hebben overschreden. Zeer veel lof voor de leerlingen die zo hard gewerkt hebben! Doel bereikt!

5. Een serieuze stap verder zetten in het schrijven van toneel
Geen ontwikkelingen op dit gebied, maar dit doel ligt mooi op schema.

6. Tien sterren bij elkaar eten
Binnenkort zal ik hier een verhaal plaatsen over de fantastische avond die Ramona en ik een week geleden hadden bij restaurant De Leuf in Ubachsberg. Die avond bracht mij op zes sterren. Wat mij betreft staan er voor dit jaar nog Boreas, de Treeswijkhoeve en een restaurant dat is aangesloten bij de Jeunes Restaurateurs d'Europe op het programma. Dat laatste eenvoudigweg omdat ik daarvan nog een kortingsbon heb liggen.

7. Tien meergangendiners maken voor minimaal vier personen met bijpassende wijnen
Vorige keer sprak ik over de oefening voor het gastronomische diner voor Roemenië. Zoals je bij doel 4 hebt kunnen lezen, is dat diner inmiddels achter de rug: vier amuses, voor, hoofd, kaas, na en twee friandises, begeleid door drie prachtige wijnen. Dat alles voor twaalf gasten. Met vier op de teller dus nog niet halverwege. Eén afspraak staat er nog, en voor een andere mogelijkheid ga ik dadelijk een uitnodiging versturen, Saskia!

8. Minimaal zes landen bezoeken waar ik nog nooit ben geweest
Ik was in Hongarije. Dat heb je kunnen lezen. Iets met kotsende oma's en zo. Deze maand ga ik naar Roemenië, maar dat is voor de vierde keer, dus dat telt niet. Een maand later kan ik hier pas weer wat punten bij gaan tellen. Voor de herfstvakantie heb ik geboekt voor Marokko. Dan heb ik alleen nog een kerstvakantie over, waarin ik twee landen zou moeten afwerken. Dat wordt krap dus...

9. Een zuivere tenor-C zingen
Bessen ja, c's nee. Maar de bessen gingen makkelijker dan voorheen.

10. Op tv komen
Dit doel was al behaald, maar afgelopen week heb ik mij wel samen met een collega opgegeven voor Twee voor twaalf. Nu wil ik nog iemand vinden om ons samen in te schrijven voor Lingo. Vrijwilligers mogen zich hier natuurlijk melden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten